جیب اقتصاد رژیم صهیونیستی خالی شد

جیب اقتصاد رژیم صهیونیستی خالی شد به گزارش کاراموند، با گذشت بیشتر از ۶ ماه از جنگ ویرانگر غزه، تاثیر آن بر اقتصاد رژیم صهیونیستی بسیار زیاد بوده است.


به گزارش کاراموند به نقل از ایسنا، تمام فعالیتهای اقتصادی در غزه تقریبا از بین رفته است و بانک جهانی می گوید که جنگ به شرکتهای فلسطینی در کرانه باختری اشغالی ضربه سختی وارد کرده است.
به قول اداره مرکزی آمار این کشور، تنها ۶۸ هزار توریست در ماه فوریه وارد سرزمین های اشغالی شدند. این میزان نسبت به ۳۱۹ هزار و ۱۰۰ بازدیدکننده در ماه مشابه سال قبل بسیار کاسته شده است. یک فروشنده عتیقه جات و سکه های قدیمی اظهار داشت که فقط فروش آنلاین داریم و مشتری نیست. تجارت باردیگر کاسته شده و ازاین رو ما فقط امیدواریم که معجزه بزرگی رخ دهد.
کشاورزی در رژیم صهیونیستی یکی دیگر از بخش های اقتصادی می باشد که بشدت صدمه دیده است.
آژانس رتبه بندی S&P Global رتبه های بلندمدت رژیم صهیونیستی را کم کرد که نشان دهنده از دست دادن اعتماد بازار بعد از افزایش تنش ها بین رژیم صهیونیستی و ایران و نگرانی از گسترش جنگ در غزه در سرتاسر خاورمیانه است. این از دست دادن اعتماد همینطور در کاهش تولید ناخالص داخلی رژیم صهیونیستی که در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ به میزان ۵.۷ درصد کاهش پیدا کرد، منعکس شد.
جامعه رژیم صهیونیستی هم اکنون قوی نیست؛ حکایت رژیم صهیونیستی مثل اینست که به یک نفر نگاه کنید و بگویید وای، حقوقش بالاست اما در واقع او افسرده است و فکر می کند با زندگیم چه کنم؟ امروز رژیم صهیونیستی دقیقا همین است.
طبق گزارش بلومبرگ، هزینه های دفاعی یک سوم هزینه های رژیم صهیونیستی را تشکیل می دهد، در حالیکه درآمدها به علت کاهش پرداخت های مالیاتی ۲.۲ درصد کاسته شده است.
این آژانس ضمن اشاره به این که اسرائیل به سمت بزرگترین کسری بودجه خود در قرن حاضر پیش می رود، تصریح کرد که بانک مرکزی اسرائیل قبلاً هزینه کل جنگ را در دوره ۲۰۲۳ و ۲۰۲۵ حدود ۶۴.۴ میلیارد دلار برآورد کرده بود.
این جنگ سبب شد که اقتصاد رژیم صهیونیستی در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ بیش از اندازه انتظار کاهش پیدا کند و مخارج مصرف کننده، صادرات و سرمایه گذاری ها تحت تاثیر جنگی که رژیم صهیونیستی در غزه به راه انداخته بود، قرار گیرد.
گزارش بلومبرگ فاش کرد که خسارات وارده به اقتصاد رژیم صهیونیستی به علت جنگ مداوم در غزه در هفت ماه گذشته به حدود ۶۰ میلیارد شِکِل (۱۶ میلیارد دلار) رسیده است.




منبع:

1403/03/01
13:33:18
5.0 / 5
292
تگهای مطلب: ایران , زندگی , شركت , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری