تحلیل گفتمان فیس بوك ظریف در یك نشریه
به گزارش کاراموند صدوبیست وهفتمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات با مبحث آموزش آنلاین، آینده رسانه های اجتماعی و تحلیل گفتمان فیس بوک محمد جواد ظریف منتشر گردید.
به گزارش کاراموند به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی ماهنامه مدیریت ارتباطات، این شماره درباره آموزش آنلاین، مزایا و معایب و نسبت آن با عدالت آموزشی است که طرح جلد را هم به همین مبحث مختص کرده است.
با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش آنلاین بعنوان یکی از مهمترین چاره ها در دستور کار قرار گرفته که بی عیب و ایراد هم نیست. از نبود تبلت و اینترنت گرفته تا محتوا و کیفیت آموزش ها. در همین رابطه مسعود سپهر در یادداشتی به این مورد پرداخته است.
امیرعباس تقی پور، مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات هم در سرمقاله شماره ۱۲۷ از تأثیر شکاف های طبقاتی و نابرابری ها بر آموزش آنلاین نوشته و علی ورامینی، سردبیر مدیریت ارتباطات، از آموزش آنلاین به مثابه فرصتی برای دست یابی به عدالت آموزشی در مناطق محروم یاد کرده است.
علیرضا دهقان، استاد ارتباطات دانشگاه تهران و رضا شیرآلی، عضو گروه جامعه شناسی پزشکی انجمن جامعه شناسی ایران هم در مصاحبه هایی درباره تشدید نابرابری ها در آموزش آنلاین اخطار داده اند. در این پرونده یادداشت ها و مقاله هایی از فاطمه باباخانی، محمدرضا نیکزاد، علیرضا هاشمی سنجانی، امیرعباس میرزاخانی، عظیم محمودآبادی، فرهاد محرابی و... هم انتشار یافته است.
صفحاتی با محوریت شبکه های اجتماعی و آینده آنها در شماره ۱۲۷ ماهنامه مدیریت ارتباطات، پرونده ای درباره شبکه های اجتماعی گفتاری از دکتر محمدرضا سرگلزایی درباره والدین، نوجوان دیجیتال و تربیت اخلاقی هم نوشته شده است.
سیداحمد قورتانی روش های محافظت از کودکان و نوجوانان در شبکه اجتماعی فیس بوک را دستمایه یادداشت قرار داده است. علی قربان زاده هم مقاله ای از جکی آون را ترجمه کرده که در آن ۲۰ ترند برتر آینده رسانه های اجتماعی بررسی شده است.
در شماره جدید ماهنامه مدیریت ارتباطات، از چهره های سرشناس ادبیات کشور به صورت بندی شخصیت ابراهیم گلستان پرداخته شده است.
گفت وگویی با مبحث تحلیل گفتمان وزیر امورخارجه از دیگر بخش های این ماهنامه است.
در بخش کتابخانه ماهنامه مدیریت ارتباطات، با علیرضا دباغ، نویسنده کتاب «چالش های گفتمانی ظریف» گفت و گو انجام شده است. مبحث این کتاب تحلیل گفتمان صفحه فیس بوک محمدجواد ظریف است. دباغ در این کتاب با نگاهی برخاسته از تحقیقات کیفی در حوزه علوم ارتباطات، علل و چگونگی استفاده ظریف از یک شبکه اجتماعی برای گزارش لحظه لحظه مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای عضو گروه ۵+۱ را بررسی نموده است.
در شماره یکصد و بیست و هفتم ماهنامه مدیریت ارتباطات، آثار و نوشتارهایی از نیوشا طبیبی، شاهو صبار، ابوالفضل رجبی، مریم بهریان، مهدی آرکونتن، سیما مشایخی، امیر جدیدی، سحر صوفی، و... خوانده می شود.
شماره ۱۲۷ ماهنامه مدیریت ارتباطات و همینطور شماره های قبلی این ماهنامه در وب سایت مگیران و پلت فرم هایی کتابخوان مانند «طاقچه» قابل مشاهده می باشد. همینطور نسخه فیزیکی آنرا می توان سفارش داد.
صاحب امتیاز این ماهنامه مؤسسه مطبوعاتی دایره رنگی ایده آل، مدیرمسئول: امیرعباس تقی پور، ️سردبیر: علی ورامینی، رئیس شورای سیاست گذاری: سید غلامرضا کاظمی دینان، طراح جلد: استودیو فا/ مهدی فاتحی، مدیر هنری: یوسف فروتن، دیگر همکاران ماهنامه مدیریت ارتباطات: بهروز تقی پور، بهنام تقی پور، روشن مهدوی، محدثه گودرزنیا، سمیرا کیانی است.
منبع: karamond.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب