معاون مطبوعاتی خطاب به سازمان ها:

نشست های مطبوعاتی را مجازی برگزار كنید!

نشست های مطبوعاتی را مجازی برگزار كنید! به گزارش كاراموند معاونت مطبوعاتی با گرامیداشت یاد و خاطره اهالی رسانه كه به سبب مبتلاشدن به كرونا در این ایام درگذشتند، درباره شرایط فعالیت خبرنگاران در ایام كرونائی اظهار نمود: از تمام دستگاه ها خواهش می كنم تا جای ممكن نشست های مطبوعاتی را به صورت مجازی برگزار كنند یا در صورت برگزاری حضوری، كلیه پروتكل های بهداشتی را در نظر بگیرند تا همكاران بنده در معرض مبتلاشدن به كرونا قرار نگیرند؛ بااینكه اهالی رسانه و خبرنگاران در مواجهه هیچ وقت مانعی بر سر كارشان نمی پذیرند.


به گزارش کاراموند به نقل از ایسنا، معاون امور مطبوعاتی با اشاره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، اظهار نمود که تلاش می نماییم این انتخابات در فضای رقابتی بر بستر رفاقت برگزار شود؛ چونکه معتقدیم رقابت بر بستر رفاقت رشد، توسعه، همدلی و همیاری را به همراه خواهد داشت. مطمئنم هر کدام از این کاندیداها برنده انتخابات شوند، نماینده تمام رسانه ها خواهد بود.
محمد خدادی بامداد روز یکشنبه (۱۸ آبان ماه) با حضور در یک نشست خبری آنلاین، درباره برگزاری هجدهمین دوره انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، توصیحاتی را ارائه نمود. در این دوره از انتخابات، ۴۰۴۴ نفر از مدیران مسئول رسانه های کشور مجاز به شرکت هستند.
خدادی با اعلان اینکه انتخابات الکترونیکی نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات روز سه شنبه (۲۰ آبان ماه) برگزار می شود، اظهار نمود: ۲۱۴ نفر کاندیدا شدند که ۱۱۱ رسانه الکترونیک و ۱۰۳ نشریه مکتوب و ۱۸۲ نفر مرد و ۳۲ نفر از همکاران خانم بودند. پس از انصراف ها، در نهایت ۱۶۳ نفر همچنان کاندیدا هستند.
او صلاحیت و سلامت برگزاری این دوره از انتخابات را یکی از اصلی ترین دغدغه های معاونت مطبوعاتی برشمرد و اظهار نمود: آنچه از این انتخابات باقی می ماند همدلی، همراهی، همبستگی و هم افزایی درون خانواده رسانه است. تمام ۱۶۳ نفر کاندیدا در این انتخابات اساسا یک مشخصه مشترکی دارند که آن هم پشتیبانی از ماهیت و کارکرد رسانه است. اهتمام و تلاش ما در معاونت مطبوعاتی نیز این بوده است که فضای همبستگی و همکاری را نهادینه نماییم، بذر رفاقت را بنشانیم و از آن محصول بگیریم و محصول آن نیز همین فضایی است که امروز در بین رسانه ها شاهد آن هستیم. در این میان برای تضمین امنیت انتخابات پلیس فتا و مرکز ماهر در وزارت ارتباطات بعنوان دو دستگاه انتظامی و تخصصی نظارت کامل و جامع برگزاری این انتخابات را برعهده دارند.



هر کدام از کاندیداها برنده شوند، نماینده تمام رسانه ها هستند
خدادی همین طور با اعلان اینکه «اصل معاونت مطبوعاتی بر بی طرفی است»، اشاره کرد: تمام ۱۶۳ کاندیدا برای ما یک کاندیدا هستند. بطور کلی فضای حاکم بر رسانه ها در عین وجود شرایط رقابتی، فضای سالم و مثال زدنی است. نباید فراموش نماییم که اساسا رشد و تعالی رسانه ها به انتقال صداهای مختلف از جامعه باز می گردد و قدرت اصلی ما هم افزایی و همکاری است که تلاش نماییم که این فضا در انتخابات نیز وجود داشته باشد و این انتخابات در فضای رقابتی بر بستر رفاقت برگزار شود؛ چونکه معتقدیم رقابت بر بستر رفاقت رشد، توسعه، همدلی و همیاری را به همراه خواهد داشت.
او تصریح کرد: مطمئنم هر کدام از این کاندیداها برنده انتخابات شوند، نماینده تمام رسانه ها خواهد بود. رسانه هایی که در سالهای اخیر شرایط سختی را پشت سر گذاشته اند و در روزهای کرونا همه در کنار هم از صداوسیما گرفته تا کلیه شبکه های استانی، خبرگزاری ها، سایت های خبری، مطبوعات، نشریات، مجلات و... پا به پای مدافعان سلامت ایستادگی و با جریان اخبار گمراه کننده و جعلی مبارزه کردند.


شایعه حمایت معاونت مطبوعاتی از کاندیدای خاص را شنیده ام
خدادی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه شنیده می شود که در معاونت مطبوعاتی از کاندیدای به خصوصی حمایت می شود، توضیح داد: این شایعه را شنیده ام، اما پاسخ این سوال کاملا مشخص است. بطور قطع اگر فردی در معاونت مطبوعاتی از کاندیدای خاصی حمایت کند، تخلف کرده است و اگر مستندی ارائه شود حتما با آن شخص برخورده حقوقی صورت می گیرد؛ اما بطور کلی انتظار من این است که شنیده ها را جای اطلاعات قرار ندهیم و برداشت ها را بدون مستندات ارائه نکنیم.



تعریف مشخصی از خبرنگار نداریم
خدادی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص شرایط بیمه خبرنگاران آزاد، بیان کرد: یکی از بحران های اصلی ما دراین زمینه معیارهای کمی است. بعنوان مثال با توجه به این که الان ۵ هزار خبرنگار آزاد عضو صندوق هنر هستند، این پرسش مطرح می شود که به غیر از خبرنگارانی که توسط رسانه هایشان بیمه شده اند، چطور ۵ هزار خبرنگار دیگر نیز وجود دارد؟ این در حالیست که تعداد کل رسانه های فعال در کشور به رقم ۵ هزار نمی رسد، اما برای ثبت نام اینترنت خبرنگاران، حدود ۲۸ هزار نفر متقاضی می شوند.
او افزود: البته این نقد به خود ما وارد است؛ چونکه اگر سازمان نظام رسانه ای را که از چند سال پیش تدوین شده بود را به تصویب می رساندیم، الان تعریف مشخصی از خبرنگار داشتیم. این لایحه که به دنبال انتقادات بعضی از اهالی رسانه به تصویب رسانده نشد، می توانست با رویکرد اصلاحی جلو برود. همان نگاهی که در بحث کاغذ اتخاذ کردیم و اتفاقاً نتیجه بخش نیز بود. ما در سال ۹۷ حدود ۴۰ میلیون تن کاغذ کاغذ وارد کردیم و در سال ۹۸ حدود ۲۰ میلیون تن کاغذ و توانستیم یک سال و نیم توزیع نماییم. این مساله نشان میدهد که رویکرد اصلاحی همزمان با پیشبرد برنامه ها می تواند نتیجه بخش باشد. من در شرایطی به معاونت مطبوعاتی آمدم که بحران کاغذ در وضعیت بسیار بدی قرار داشت، اما خوشحالم بگویم که تا حالا هیچ روزنامه ای به سبب کمبود کاغذ تعطیل نشده است.


اتخاذ رویکرد اصلاحی در شیوه نامه یارانه ها
معاون امور مطبوعاتی با اعلان اینکه رویکرد اصلاحی در زمینه شیوه نامه یارانه ها نیز اتخاذ شده است، اشاره کرد: این شیوه نامه سال قبل در اختیار همه دوستان قرار گرفت و کلیه تشکل ها نظراتشان را فرستادند و از این نظرات نیز بهره گرفته شد. البته هنوز هم شیوه نامه تکمیل نشده است و نیاز به اصلاح دارد که این اصلاحات را در حین حرکت انجام می دهیم. اما بطور کلی می توان اظهار داشت که این شیوه نامه در کاهش انتقادات بسیار موثر بود. بعنوان مثال سال ۹۷ نزدیک به ۱۰۰ میلیارد یارانه توزیع کردیم که با انتقادات بسیاری همراه شد، اما در سال ۹۸ با وجود تمام محدودیت ها، ۵۰ میلیارد توزیع کردیم که اتفاقا انتقادات زیادی را به همراه نداشت.
وی در بخش پایانی سخنانش نیز یاداور شد: فضای کلی کشور در امتداد پشتیبانی از رسانه ها است و من در هیچ کدام از سه قوه صدایی در خصوص اینکه باید جلوی رسانه ها گرفته شود، نشنیده ام. خود رسانه ها نیز در وضعیت فعلی و پس از تمام بحران هایی که پشت سر گذاشته اند و با وجود تمام تفاوت ها، به همبستگی و هم صدایی رسیده اند.




منبع:

1399/08/18
13:40:49
5.0 / 5
1663
تگهای مطلب: اینترنت , بحران , برند , تخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری