مدیر شبكه با مهر مطرح كرد؛

تحولات و تولیدات تازه شبكه یك

تحولات و تولیدات تازه شبكه یك كاراموند: مجید زین العابدین مدیر شبكه یك سیما ضمن ارائه توضیحاتی درباره سریال های در دست تولید این شبكه، اصرار كرد علی رغم مشكلات مالی، این آثار نمایشی را به تولید و پخش می رسانند.



مجید زین العابدین مدیر شبكه یك سیما در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به سوالی درباره كمبود بودجه برای تولید سریال ها و توقف بعضی از آثار نمایشی به سبب مسائل مالی، با اشاره به وضعیت تولیدات نمایشی عنوان كرد: خوشبختانه وضعیت تولید سریال در شبكه یك بسیار مطلوب است. تعداد سریال های در حال تولید، بعد از تولید و یا حتی پیش تولید روند خوبی دارد كه سبب شده است این كارهای نمایشی در شان شبكه یك سیما باشد.
وی با اشاره به مجموعه های در حال تولید این شبكه اظهار داشت: مجموعه های «نون. خ»، «پایتخت»، «پس از آزادی»، «افرا»، «۸۷ متر»، «محكومین» و «پرگار» همه كارهایی هستند كه یا در حال تولید هستند و یا تصویربرداری آنها به انتها رسیده است. همین طور سریال هایی مثل «زیرخاكی» و «جشن سر برون» كه به سیمافیلم تعلق دارند، مقرر است در شبكه یك به پخش برسند كه البته تصمیم نهایی با سیمافیلم است. تولیدات نمایشی با مشكلات مالی پیش می روند
زین العابدین در ادامه اظهار داشت: از این حیث حالا تعداد زیادی از هنرمندان و كارگردانان با ما كار می كنند ولی واقعیت این است كه این تولیدات با مشكلات مالی پیش می روند و با مشقت و سختی تولید می شوند.
وی اضافه كرد: ما امید داریم كه دولت و نهادهای دولتی به صداوسیما كمك كنند تا چرخ فرهنگ معطل نماند. اگر بعضی از كمك هایی كه نظام بودجه ریزی كشور موظف است به صداوسیما برساند، معطل بماند، چرخ های فرهنگی ما مختل می شود و این واقعیتی است كه شما پرسیدید و ما نمی توانیم پنهانش نماییم با این وجود با همه مشقت ها این سریال ها تولید می شوند و مشكل خاصی نداریم. ۴۴ درصد مخاطب داریم
مدیر شبكه یك سیما همین طور درباره برندهای جدید شبكه و برنامه هایی كه مقرر است تدارك دیده شود، اظهار نمود: ما در شبكه یك نوعی لطمه شناسی كردیم و خوشبختانه امروز قدردان توجه مردم هستیم. سال قبل كه شبكه یك را تحویل گرفتیم، این شبكه حدود ۳۸ درصد مخاطب داشت و حالا ظرف یك سال این شبكه بیشتر از ۴۴ درصد مخاطب دارد كه این اتفاق با حمایت سازمان و برنامه ریزی های داخل شبكه رخ داده است. تولید یك مسابقه جدید با نام «ایران»
وی با اشاره به تولید مسابقه های جدید عنوان كرد: ما بررسی كردیم تا ببینیم شبكه یك از نظر ساختار و سوژه در كدام قسمت ها لطمه داشته است. پس از آن برنامه «دستپخت» و «فرمول یك» را بعنوان برندهای شبكه یك احیا كردیم و چند برنامه جدید هم طراحی نموده ایم. شبكه یك چند سالی فاقد مسابقه بود و براین اساس مسابقه «سبقت» به تولید رسید كه چندی است روی آنتن می رود و همین طور مسابقه بزرگ «ایران» بزودی از شبكه یك پخش می شود و می توانیم در ساختارهای مختلفِ مخاطب پسند، برنامه داشته باشیم. ضرورت تحول در باكس های خبری
مدیر شبكه یك درباره كاهش باكس های خبری شبكه كه قبل از این وعده آنرا به خبرگزاری مهر داده بود نیز اظهار نمود: به نظرم باكس های خبری شبكه یك باید متناسب با حركت رسانه روزآمد شود. ذایقه مخاطب تغییر كرده است و مخاطب به سرعت بیشتری برای دریافت اطلاعات نیاز دارد و فكر می كنم اگر دوستان در معاونت سیاسی كمك كنند تحولی در باكس ها داشته باشیم كه از لزوم های شبكه است.
وی درباره اینكه برنامه ریزی ها دراین زمینه چه زمانی اعمال خواهد شد بیان كرد: ما نمی توانیم دراین زمینه برنامه ریزی نماییم. تشخیص ما این است كه این باكس های خبری باید متناسب با تحولات شبكه روزآمد شود، این تشخیص ماست اما تصمیم گیری در حوزه معاونت سیاسی است كه امیدوارم دوستانمان دراین زمینه برنامه ریزی كنند. بازگشت برنامه كودك آرزوی ماست
زین العابدین در بخش دیگر درباره بازگشت برنامه كودك با یك آیتم صبحگاهی در برنامه «سلام بامداد بخیر» و بیشتر شدن باكس های كودك عنوان كرد: بازگشت برنامه كودك جزو آرزوها و برنامه ریزی های ماست اما ابتدا باید مقدورات بودجه ای آن برآورده شود.
وی افزود: همانطور كه در ابتدای سوالات مطرح كردید، ما از نظر بودجه در مضیقه هستیم. همه گردش بودجه سازمان را نمی توان از آگهی بازرگانی تامین كرد. دولت و مجلس هم دراین زمینه كمك می كنند و هر چقدر كمك گردد، سرمایه گذاری است و هزینه محسوب نمی گردد. اگر بتوان این مشكلات بودجه ای را برطرف كرد حوزه كودك هم جزو برنامه ریزی های ما خواهد بود.


منبع:

1398/09/29
21:07:54
5.0 / 5
4347
تگهای مطلب: برند , جشن , سریال , طلا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری