نتایج نظرسنجی از بازدیدكنندگان نمایشگاه كتاب تهران

نتایج نظرسنجی از بازدیدكنندگان نمایشگاه كتاب تهران كاراموند: موسسه نمایشگاه های فرهنگی مهمترین یافته های نظرسنجی از بازدیدكنندگان سی ودومین نمایشگاه بین المللی كتاب تهران را منتشر نمود.


به گزارش كاراموند به نقل از ایسنا، این نظرسنجی بر اساس روش پیمایش توسط گروه افكارسنجی دفتر طرح های ملی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات صورت گرفته و مهمترین نتایج آن در ادامه آمده است:
۵۵.۹ درصد پاسخگویان از مترو برای حضور در محل نمایشگاه كتاب استفاده كردند.
۵۸.۲ درصد پاسخگویان معتقدند مصلای تهران، مكان مناسبتری برای برگزاری نمایشگاه كتاب است.
۸۶.۱ درصد پاسخگویان از امكان دسترسی راحت به محل برگزاری نمایشگاه كتاب رضایت داشتند.
۵۴.۲ درصد بازدیدكنندگان از سهولت دسترسی به غرفه ها رضایت داشتند.
۴۴.۶ درصد بازدیدكنندگان از علایم داخل نمایشگاه برای راهنمایی به سمت غرفه های ناشران رضایت داشتند. از طرف دیگر ۳۲.۲ درصد پاسخگویان میزان رضایت خود از علایم راهنمایی داخل نمایشگاه را كم و بسیار كم اعلام نمودند.
۸۳.۷ درصد پاسخگویان از بخش ناشران عمومی نمایشگاه كتاب تهران بازدید نمودند. ۷۵.۳ درصد این دسته از پاسخگویان رضایت خودرا در سطح زیاد و خیلی زیاد اعلام نمودند.
۳۶.۳ درصد از پاسخگویان از بخش ناشران كودك و نوجوان بازدید كردند كه ۷۶.۹ درصد آنان از این بخش راضی بودند.
۳۴.۲ درصد افراد پاسخگو از بخش ناشران دانشگاهی نمایشگاه كتاب بازدید نمودند. از بین پاسخگویانی كه از بخش ناشران دانشگاهی نمایشگاه كتاب بازدید كردند، ۶۵.۴ درصد از این بخش رضایت زیاد داشتند.
۲۳ درصد پاسخگویان از بخش ناشران آموزشی و كمك درسی دیدن كردند كه ۷۹.۲ درصد آنان رضایت خود از این قسمت نمایشگاه را در سطح زیاد و خیلی زیاد ارزیابی كردند.
۲۷.۸ درصد پاسخگویان از بخش ناشران بین الملل و خارجی در نمایشگاه كتاب بازدید كردند كه از بین آنان ۵۸.۷ درصد از این بخش راضی بودند.
تنها ۳.۳ درصد افراد پاسخگو به قسمت های جنبی و فرهنگی نمایشگاه كتاب رفتند كه ۵۶.۸ درصد آنان از فعالیت های این بخش راضی بودند.
۶۸.۲ درصد پاسخگویان از تعداد ناشران شركتكننده در نمایشگاه كتاب رضایت داشتند.
۶۴ درصد بازدیدكنندگان نمایشگاه كتاب میزان رضایت خود از حضور ناشران شناخته شده و معتبر داخلی را در حد زیاد و خیلی زیاد ارزیابی كردند.
۶۲.۲ درصد بازدیدكنندگان از كیفیت كتاب های حاضر در نمایشگاه كتاب راضی بودند.
۴۴.۱ درصد از پاسخگویان نسبت به تخفیف های در نظر گرفته شده از طرف ناشران رضایت نداشتند.
۳۷.۱ درصد پاسخگویان از قیمت كتاب های عرضه شده در نمایشگاه رضایت داشتند؛ این در شرایطی است كه ۴۱.۲ درصد آنان قیمت كتاب را بالاتر از حد انتظار خود اعلام نمودند.
۷۷.۱ درصد پاسخگویان از تنوع كتاب های موجود در نمایشگاه كتاب راضی بودند.
۴۱.۲ درصد پاسخگویان از اطلاع رسانی درباره دسترسی به كتاب یا غرفه مدنظرشان رضایت داشتند. از طرف دیگر با اختلاف اندكی نسبت به این دسته از افراد پاسخگو ۳۷.۱ درصد آنان میزان رضایت خود در این زمینه را در سطح كم و بسیار كم ارزیابی كردند.
بیشترین بخش مورد بازدید در سی ودومین دوره نمایشگاه كتاب، ناشران عمومی بوده و بخش ناشران بین الملل و خارجی نیز نسبت به سایر بخش های نمایشگاه كتاب كمتر مورد استقبال قرار گرفته است.
۳۰.۶ درصد افراد پاسخگو از بن كتاب استفاده كردند كه از این میان، ۴۱ درصد پاسخگویان، حدود یك پنجم خرید خودرا بوسیله بن كتاب انجام دادند.
از میان پاسخگویانی كه از بن كتاب استفاده كردند، ۸۱.۹ درصد آنان دارای بن دانشجویی و طلاب بودند. بن های سازمان ها و نهادها (۷.۲ درصد) و اهل قلم (۳.۶ درصد) نیز از دیگر موارد دارای بیشترین فراوانی در میان این دسته از افراد بود.
۸۵.۶ درصد افراد پاسخگو از شعار امسال نمایشگاه كتاب باخبر نبودند و تنها ۱۴.۳ درصد افراد پاسخگو از شعار امسال اطلاع داشتند. از میان پاسخگویی كه از شعار امسال نمایشگاه اطلاع داشتند، ۴۲.۷ درصد آنرا زیاد و خیلی زیاد موثر دانستند. ۴۱.۳ درصد این دسته از پاسخگویان نیز اثربخش بودن شعار امسال را كم و بسیار كم ارزیابی كردند.
مهمترین نقطه قوت نمایشگاه از دیدگاه بازدیدكنندگان، دسترسی سهل به محل برگزاری نمایشگاه كتاب است. پس از آن تنوع كتاب های عرضه شده در نمایشگاه، مكان برگزاری و تنوع و تعدد ناشران حاضر مطرح گردیده است.
افزایش امكانات رفاهی از دیدگاه بازدیدكنندگان، مهمترین پیشنهاد مطرح شده از طرف پاسخگویان است. همین طور بهبود اطلاع سانی، تغییر محل برگزاری و برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب در رده های بعدی پیشنهادات بازدیدكنندگان قرار دارد.




منبع:

1398/05/08
22:18:08
5.0 / 5
4520
تگهای مطلب: دانشگاه , شركت , طلا , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
karamond.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كاراموند محفوظ است

كاراموند



برند کاراموند لاکچری